Regeneracja podzespołów silnika
Jesteśmy w stanie szybko i precyzyjnie przeprowadzić wszelkie prace związane z regeneracją podzespołów silnika. Obsługujemy zlecenia dotyczące jednostek napędowych:
- samochodów osobowych,
- samochodów ciężarowych,
- maszyn budowlanych,
- maszyn rolniczych.
Wykorzystujemy obrabiarki od czołowych producentów – Sunnen, Comec, Prince – co pozwala nam zachowywać ogromną precyzję podczas prac związanych z obróbką podzespołów silników spalinowych, a jednocześnie realizować usługi w stosunkowo krótkim czasie.
Regeneracja głowic silnikowych
Głowica silnikowa to niezwykle istotny element każdego silnika spalinowego. Odgrywa rolę samozamykającej się przestrzeni roboczej nad blokiem cylindrowym, kontrolując dopływ powietrza lub mieszanki paliwo-powietrze do cylindrów oraz odprowadzając spaliny. Ponadto znajdują się w niej między innymi kanały ssące i wydechowe z zaworami, jak również wałek rozrządu, który reguluje ich pracę. Regeneracja głowicy silnikowej zapewnia optymalną pracę silnika, a także pozwala uniknąć kosztownego zakupu nowego komponentu. W ramach usługi wykonujemy:
- frezowanie płaszczyzn,
- frezowanie gniazd zaworowych,
- szlifowanie przylgni zaworowych,
- próbę szczelności płaszcza wodnego,
- wymianę prowadnic i gniazd zaworowych,
- osiowanie wałka rozrządu,
- spawanie głowic aluminiowych.
Regeneracja wałów korbowych
Regeneracja wałów korbowych to niezbędny proces, który przywraca zdolność do sprawnego działania tego kluczowego elementu jednostki napędowej. Jest odpowiedzialny za przekształcanie ruchu posuwisto-zwrotnego tłoków w ruch obrotowy, niezbędny do napędzania pojazdu. W zakres regeneracji wału korbowego wchodzą:
- polerowanie czopów wału korbowego
- szlifowanie czopów głównych oraz korbowych,
- regeneracja czopu pod koło zębate (dla samochodów marki Volkswagen),
- naprawę czopu pod uszczelniacz,
- wyważanie.
Regeneracja wałków rozrządu
Regeneracja wałków rozrządu to kolejna usługa, jaką realizujemy w ramach regeneracji całego silnika. Dzięki zaawansowanym narzędziom, technologiom oraz wieloletniemu doświadczeniu. Proces pozwala przywrócić wałkowi rozrządu konieczne do prawidłowej pracy właściwości, zwiększając jego odporność na zużycie cierne oraz żywotność. Regeneracja rozrządu w naszym warsztacie obejmuje regenerację krzywek wałków rozrządu i prostowanie wałków.
Regeneracja korbowodów
Korbowody przenoszą znaczne siły generowane przez tłoki na wał korbowy. Eksploatacja silnika może prowadzić do zużycia tych części, ale nie zawsze w takim przypadku konieczna jest ich wymiana na nowe. Oferujemy regeneracja korbowodów, aby przywrócić im pierwotną sprawność. W naszym zakresie usługi znajduje się kompleksowa diagnostyka usterek komponentów oraz regeneracja, która obejmuje:
- regeneracja stopy korbowodu,
- regeneracja główki korbowodu,
- sprawdzanie geometrii korbowodu,
- wyważanie
Obróbka bloków silnika spalinowego
Zajmujemy się obróbką bloków silnika spalinowego, która polega na precyzyjnym przetwarzaniu i kształtowaniu głównych komponentów napędu, takich jak blok cylindrów czy też głowica cylindrów. Proces jest niezbędny podczas regeneracji silników i ma na celu zwiększenie ich wydajności oraz trwałości poprzez naprawę powstałych podczas eksploatacji uszkodzeń.
Czym jest blok silnika spalinowego?
Blok silnika, to istotny element każdego silnika spalinowego. Korpus silnika jest odpowiedzialny m.in. za:
- podtrzymywanie i ochronę elementów ruchomych – tłoków, korbowodów, wału korbowego;
- przenoszenie siły wytworzonej przez spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach na wał korbowy;
- uszczelnienie cylindrów, aby uniknąć wycieków cieczy chłodzącej, oleju lub gazów spalinowych.
Bloki silnikowe mogą być wykonane z różnych materiałów, takich jak żeliwo, stop aluminium czy nawet kompozyty, w zależności od typu napędu i jego zastosowania. Jego konstrukcja, a także zadania są kluczowe dla wydajności, trwałości oraz niezawodności silnika.
W zakres obróbki korpusu silnika wchodzą:
- planowanie powierzchni,
- wytaczanie cylindrów
- honowanie cylindrów,
- osiowanie opraw głównych wału korbowego,
- tulejowanie cylindrów,
- próba szczelności płaszcza wodnego.